Ga terug

Onderzoek naar station met tunnel en flats 

Leon Hilarides-Batista Patterson Leon Hilarides-Batista Patterson  •  15-06-2023  •  2 reacties  •  Verkeer  • 

Onderzoek naar station met tunnel en flats 

Onderzoek naar de behoefte, het draagvlak en de haalbaarheid van de ontwikkeling van een station in Hoogkerk, met hoogbouw en een tunnel. Nagaan van de regels Prorail en doorrekening van kosten en tijd.

Station in Hoogkerk.

Tunnel onder het spoor.

2 betaalbare duurzame flats met dak en grond speeltuinen.

 

Station in Hoogkerk

Bijvoorbeeld de grond schoon maken waar een plek voor het station al is. En geen dure gebouwen. 

 

Tunnel onder het spoor.

Bijvoorbeeld naast de huidige overgang zodat niemand om hoeft te rijden. En de gevaarlijke overgang kan worden afgesloten.

 

2 betaalbare duurzame flats met dak en grond speeltuinen.

Bijvoorbeeld 2x 199 woningen zodat het station gefinancierd kan worden en mensen weer een betaalbaar huis kunnen krijgen. Met gebruik van hout en stro zodat de stikstof opgeslagen wordt en woningen zonder energieverbruik.

 

 

Details en financiering:

Het idee kan in alle categorieën meedoen. Vervoer (trein), kinderen/jongeren ( gebruik trein en speeltuinen), veiligheid (veilig maken overgang), groen (een tuin op het dak en duurzaam gebouw), bewegen (speeltuinen daktuin en extra wegen)

Joker (bouwen). 

Als het geld op is dan kan dit plan ook doorgaan omdat het geld oplevert.

Ik kan zelf meedenken met de plannen.

Graag zou ik willen weten wie de eigenaren van de grond rond het spoor zijn zoals de hondenschool en de volkstuintjes en of het mogelijk is deze grond te kopen. 

En waar gebouwd mag worden.

Of mijn berekeningen kloppen en het juridisch en technisch k

an.

 

Station in Hoogkerk met verkeerstunnel, 399 betaalbare flats, dak speeltuin, 2 speeltuinen en grondaankoop en grond schoonmaak

Opbrengst: -2, -5 +20 -0,5 -5 -2= 5 miljoen.

 

Als financiering maak 2 flats aan beide zijden van het spoor 2x 199 woningen voor mensen met een laag inkomen.

Maak een verkeers tunnel parallel aan de overgang zodat het verkeer niet omgeleid hoeft te worden tijdens de bouw.

Gebruik hout en stro zodat er stikstof opgeslagen wordt (stikstof positief gebouw) en ook zonder energieverbruik met zonnepanelen en een glazen kas voor de opwarming.

Een speeltuin bovenop als attractie.

En 2 speeltuinen onder bij elke flat.

Met o.a. kabelbaan, voetbal/basketbal veld en waterstralen.

Opbrengst 5 miljoen schatting:

Opbrengst grondverkoop flats 20 miljoen. 

Kosten station 2 miljoen.

Kosten sanering grond 2 miljoen.

Kosten onderdoorgang 5 miljoen.

Kosten speeltuinen 0,5 miljoen.

Kosten wegen 0,5 miljoen.

Aankoop grond 5 miljoen.

Totaal opbrengst 5 miljoen.

 

Mocht een gedeelte van het plan niet mogelijk zijn dan de oude overgang houden en alleen een station, 99 woningen en sanering grond.

Ongeveer kosten €0.

 

Of 199 woningen bouwen aan de snelwegzijde en alleen de tunnel het station en de speeltuinen wel maken.

Opbrengst 0,5 miljoen.

 

 

Mening van 4 omwonenden:

Station hoogkerk:

 

Nr 117 flat ernaast.

Man ongeveer 55.

Goed idee

Huizen bouwen niet want ozb gaat omhoog.

Als ozb gelijk blijft prima. 

Huizen geen probleem

Speeltuin achterkant met goede afscherming goed.

Afsluiten weg auto krijg je protest geen goed idee.

Weer weg opbreken en omrijden geen goed idee.

Er is net dubbel spoor gemaakt.

Kosten gemeenschap als project weer duurder maakt hij zich ook zorgen om.

 

 

Vrouw met kind flat verderop, 2e flat naast het spoor aan de snelwegzijde.

Kind 11 ongeveer vrouw 35 ongeveer.

Goed Idee.

Speeltuin bovenop goed idee.

Voetbal zit het kind op. Goed idee. Kabelbaan ook. Waterstralen ook. 

Klimmen en nestje ook.

Flat ook prima.

Afsluiten spoor niet.

 

 

Nr 105, man ongeveer 40,werkt veel met gemeente en WIJ vinkhuizen.

Hij is voorstander van een station.

Je kunt beter iets anders doen dan het treinstation dat gaat niet lukken. Is al geprobeerd.

Beter tegels recht, armoedebestrijding, speeltuintjes zegt hij.

Er is een plek aan de snelweg zijde gereserveerd voor het station. Daar stond een Rubber fabriek vervuiling zit daar in grond.

Op grond speeltuin een goed idee.

Andere kant spoor wil geen station. Deze wel.

En hogere ozb. Goed.

Afsluiten spoor niet.

Je mag niet op spoor bouwen trillingen. (Klopt niet wat hij zegt, ik heb een infoavond op youtube gekeken in pakhuis de zwijger in Amsterdam over bouwen boven het spoor).

Locatie: spoorwegovergang aan 2 kanten van het spoor

Idee ingediend door: Ik heb Erwin de Vries zijn ideeën proberen mee te nemen. En de ideeën van 4 omwonenden

Wat is de beoordeling van dit idee?

De gemeente ziet dit als een zeer ingrijpend en omvangrijk initiatief. Om een beter beeld te krijgen van het draagvlak, de impact en mogelijkheden van een station in het hart van Hoogkerk is nader onderzoek nodig. Met het beschikbare budget kan ongeveer 80 uur besteed worden aan een specialistisch onderzoek. 

Je moet inloggen of een nieuw account aanmaken om te kunnen reageren.
Geen mijlpalen gedefiniëerd